Mari Berniaga Bersama...

http://www.JIABiz.com/pandak

Tuesday, May 10, 2011

UMNO Pulau Pinang Mengelupur lagi..

Monday, May 9, 2011



Ustaz Salleh Man turut bersama Ketua Menteri Pulau Pinang.


Semalam ketika Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng hadir di majlis perasmian projek pembinaan jalan penghubung di Jalan Bagan 29-Jalan Siram di Taman Bagan beliau telah diserbu oleh sekumpulan Pemuda UMNO yang lagaknya seperti samseng.

Mereka menyerbu tanpa mempedulikan apa itu protocol hanya untuk bersemuka dan bertanya kepada Ketua Menteri kenapa hendak ditukarkan agama rasmi Negara ini dari agama Islam kepada Kristian?




Banner Provokasi Anak Melayu Pulau Pinang yang dipimpin oleh seorang Mamak. kalau korang klik kat gambar untuk imej yang lebih jelas, korang akan nampak mereka inilah pengkhianat kepada UMNO kerana mereka Ahli UMNO yang mengundi PR.. kliklah..


Guan Eng diserbu oleh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin


Sedangkan isu ini adalah fitnah yang dibawa oleh beberapa blog pro UMNO dan dipanjangkan pula sebarannya oleh Lidah Rasmi UMNO iaitu Utusan.

Jawab Guan Eng kepada mereka.. “itu Utusan yang kata, tanyalah utusan kenapa tanya beliau.”

Adakah benar mereka itu masih memperjuangkan Bangsa dan Agama? Sedangkan Tun Mahathir sendiri telah berkata “Orang Melayu sekarang nampak pemimpin Umno mengejar harta, kontrak dan AP (permit yang diluluskan, bukan lagi untuk bangsa, agama dan negara,” sepenuhnya di SINI



Jelas Pemuda UMNO Pulau Pinang kini kekurangan anak Melayu yang layak sebagai pemimpin hingga terpaksa melantik Anak Mamak..


Bukan kerana Bangsa dan Agama sebenarnya Guan Eng diserbu disitu tapi kerana Guan Eng hadir bagi merasmikan projek jalan pintas yang membolehkan pengguna-pengguna lebuhraya terutama penduduk sekitar Butterworth mengelak membayar 50 sen sehala di Tol Sungai Nyiur mulai.

Ini adalah jalan alternative yang menyebabkan UMNO Pulau Pinang dan sekutunya kehilangan satu lagi isu untuk dimainkan..

Kerana sebelum PRU12 yang lalu, DAP dan PR pernah menjanjikan tol di Sungai Nyior akan dimansuhkan jika PR berjaya menguasai Pulau Pinang.

Bagimanapun tindakan itu tidak dapat dilaksanakan kerana Lebuh Raya Butterworth – Kulim itu terletak dibawah bidang kuasa Kerajaan Pusat oleh kerana itu kerajaan PR Pulau Pinang sering dikatakan cakap tak serupa bikin oleh pencacai UMNO..

Sekarang pencacai-pencacai UMNO itu telah kehilangan satu lagi isu… maka mengelupurlah lagi mereka kali ini..



Hero hero Pemuda UMNO


Shaik Hussein Mydin dengan sidang akhbarnya..


Salah seorang dari AJK Pemuda UMNO Bahagian Bagan yang ditahan untuk soal siasat..


Berita berkaitan..

'Jalan rakyat' tak payah bayar tolMohd Sabri Said

BUTTERWORTH, 9 Mei: Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang memperkenalkan 'jalan rakyat' khusus kepada penduduk sekitar Butterworth bagi mengelakkan membayar kadar tol 50 sen sehala di Tol Sungai Nyiur mulai semalam.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng ketika merasmikan jalan sepanjang 1 kilometer dari Jalan Bagan 29 ke Jalan Siram menyifatkan satu lagi kejayaan Kerajaan Pakatan Rakyat untuk menunaikan janji pilihan raya membantu rakyat bukan membebankan mereka sebagaimana yang menjadi amalam Kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Pulau Pinang sekali lagi mencatit sejarah apabila berjaya memperkenalkan 'jalan rakyat' bagi kemudahan penduduk di sekitar Butterworth yang hendak ke Seberang Jaya mahupun ke lokasi lain tanpa membayar sesen pun tol," terangnya diiringi tepukan hadirin.

Tindakan Kerajaan BN yang membenarkan sebuah syarikat mengutip tol di jalan sedia ada dari Seberang Jaya ke Butterworth tiga tahun lalu dilihat membebankan rakyat apabila pengguna jalanraya Butterworth-Kulim terpaksa membayar RM1 pergi balik.

Pembinaan jalan rakyat itu juga, sambungnya yang juga Ahli Parlimen Bagan, boleh dijadikan pengajaran kepada pemerintahan yang zalim supaya membuang jauh tindakan menindas rakyat dengan bebanan kewangan.

Bahkan, katanya pembinaan tersebut juga merupakan satu contoh kebajikan yang Kerajaan Pakatan Rakyat berikan terhadap sokongan mereka pada pilihanraya umum lepas.

"Kita buat secara tander terbuka di mana kosnya RM5.7 juta dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri semata-mata untuk melihat rakyat gembira. Melalui tender terbuka itu sebuah kontaraktor melayu yang tiada kabel dengan mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat berjaya melaksanakan tugas dengan baik," jelasnya.

Dulu ujarnya, penduduk Taman Bagan tidak boleh keluar sebab jalanya adalah jalan mati melainkan menghala semula ke Butterworth tetapi setelah mendapati pembangunan pesat berlaku di situ, maka jalan rakyat dilaksanakan.

Kata Lim lagi, kerajaan negeri yang berjiwa rakyat bukan sahaja memberikan kesenangan dan kemudahan pada rakyat keseluruhanya malahan boleh menghidupkan semula jalan yang sudah mati.

"Untuk memberikan kesenangan kepada semua Kerajaan Pakatan Rakyat sanggup menghidupkan jalan yang dah mati. Mana ada kerajaan yang sanggup buat macam tu," katanya.


Harakahdaily

No comments:

Post a Comment