Mari Berniaga Bersama...

http://www.JIABiz.com/pandak

Saturday, December 20, 2014

Malaysia 2015 - Peluk Bini Pun Kena Lesen RM3000 setahun

 


Kerajaan Barisang Nasional mengelupur mahu membayar hutang dan mengelakkan Malaysia daripada mengalami kebankrapan pada 2019 dengan pelbagai usaha. Dengan menjadikan rakyat Malaysia sebagai kuda tunggangan kerajaan barisan Nasional telah melakukan pelbagai usaha untu kenarik wang rakyat ke akaun kerajaan.

Bermula dengan kenaikan harga minyak dan diikuti dengan penarikan pelbagai subsidi, kini timbul pula idea mengenakan pelbagai jenis lesen kepada rakyat.

Lesen memancing dan lesen niaga internet adalah antara yang baru diperkenalkan. Lesen niaga di internet adalah tampak wajar kerana ia menjana kewangan bagi peniag tersebut tetapi lesen yang dikenakan kepada pemancing adalah tidak masuk akal sama sekali.

Pemancing hanya mendapat kepuasan yang tidak berunsur kewangan apbila melakukan aktiviti memancing. Apabila tnagkapan tidak diperoleh, pemancing tidak beroleh apa-apa keuntungan baik dari segi kepuasan mahupun kewangan.

Dengan mengenakan lesen memancing itu, tampak jelas bahawa kerajaan barisang nasional sangat cemas menghadapi kebangkrapan yang kian hampir. Duit kerajaan semakin menipis. Perbendaharaan hampir tiada benda... wakaka

Untuk mengutip lebih banyak wang kerajaan barisang nasional dicadangkan mengenakan lesen kepada setiap pasangan di Malaysia untuk membolehkan mereka memluk suami atau isteri masing-masing.

Syaratkan juga agar setiap lesen hanya melayakkan sang suami/isteri berpelukan sebanyak dua kali seminggu sahaja. Untuk berpelukan setiap hari dalam seminggu, pasangan diwajibkan mengambil lesen kelas A yang berharga lebih mahal....setidak-tidaknya RM3000 setahun....wakaka

Kanak-kanak yang ingin bersekolah juga wajib membeli lesen belajar. Dengan kadar lesen rm30 setahun, kerajaang barisang nasional akang mendapat berbilion RM untu menampun perbelanjaan dan membayar hutang... wakaka

selagi ada ruang balon saja duit rakyat... wakaka

No comments:

Post a Comment